Zobacz, jak przygotować pyszne i zdrowe koktajle – zadbaj o swoje zdrowie już dziś

Czy wiesz, że odpowiednia dieta przyczynia się do lepszego wyglądu, zdrowia i samopoczucia? Inwestowanie w siebie, jest niemal tak samo ważne, jak to, co spożywamy - nie bez powodu istnieje powiedzenie "jesteś tym, co jesz". Małymi krokami można zdziałać cuda, dlatego warto już dziś poważnie zastanowić się nad naszym jadłospisem. Nie trzeba od razu przechodzić na dietę, czy ograniczać ulubionych składników, jednak można dodać coś zdrowego i smacznego - koktajle warzywne. Jak przygotować koktajl warzywny? Które warzywa są najlepsze dla naszego zdrowia?

Czy wiesz, że odpowiednia dieta przyczynia się do lepszego wyglądu, zdrowia i samopoczucia? Inwestowanie w siebie, jest niemal tak samo ważne, jak to, co spożywamy – nie bez powodu istnieje powiedzenie „jesteś tym, co jesz”. Małymi krokami można zdziałać cuda, dlatego warto już dziś poważnie zastanowić się nad naszym jadłospisem. Nie trzeba od razu przechodzić na dietę, czy ograniczać ulubionych składników, jednak można dodać coś zdrowego i smacznego – koktajle warzywne. Jak przygotować koktajl warzywny? Które warzywa są najlepsze dla naszego zdrowia?

Przygotowanie koktajlu warzywnego – podstawowe informacje – dlaczego warto?

Wiele osób nie przygotowuje koktajli warzywnych w obawie, że nie będą smaczne lub, że ich przygotowanie pochłonie dużo czasu – tymczasem nic bardziej mylnego. Zdrowy koktajl warzywny może być tak samo smaczny, jak i szybki w przygotowaniu. Wybrane warzywa wystarczy dokładnie umyć i jeśli to konieczne – obrać. Następnie wystarczy dodać wody lub jogurtu oraz ulubionych dodatków – choćby, do smaku, miodu.

Najlepsze warzywa do koktajlu – na pewno je polubisz!

Jednymi z najzdrowszych warzyw, dostępnych w sklepach, są buraki. Posiadają duże ilości witamin – witamina B, C, A, K i E – i minerałów takich, jak cynk, magnez, fosfor, czy żelazo. W buraku można znaleźć również duże ilości flawonoidów oraz barwników – badania wykazują, że mają one działanie przeciwnowotworowe. Oprócz tego warzywa te przeciwdziałają i hamują infekcje oraz okażą się pomocne przy przeziębieniu. Burak wyrównuje równowagę wodną organizmu oraz działanie mózgu. Idealnie sprawdzi się też dla osób, które chcą zrzucić kilka kilogramów.

Kolejnym wartościowym warzywem, które można dodać do koktajlu jest marchew. Marchewka jest antyoksydantem, czyli pozwoli utrzymać młodość na dłużej. Ponadto, za sprawą beta-karotenu i luteiny, dobrze wpływa na wzrok. Oprócz tego marchewka pozwala obniżyć poziom cholesterolu w organizmie.

Równie często stosowany jest jarmuż. Posiada on duże ilości witaminy C – wzmacnia więc układ odpornościowy oraz chroni skórę przed przedwczesnym starzeniem i promieniami UV. Spożywanie jarmużu przyśpieszy regenerację organizmu i gojenie się ran, pomoże również przy alergii.

Doskonałym dodatkiem będzie również pietruszka – mowa o jej zielonych częściach. Podobnie, jak jarmuż posiada duże ilości witaminy C, ponadto całkiem pokaźne ilości karotenu, który pozwoli zachować zdrowy wzrok na dłużej. Jedzenie zielonej pietruszki poprawia też kondycję skóry. Pietruszka jest doskonałym źródłem magnezu – uzupełnianie go jest szczególnie polecane dla osób, które piją duże ilości kawy.

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn